Szkolenie stacjonarne

CHIPTUNING

Nauka chiptuningu oparta o uniwersalny kalkulator przyrostów mocy i momentu obrotowego.

"Zapraszam, na pierwsze w tym roku szkolenie z chiptuningu na poziome zaawansowanym. Będzie merytorycznie i praktycznie. Obiecuję zero lania wody - tylko konkrety. Będzie intensywnie! "
Bez tytułu (960×1200 px) (940×415 px)

Przedsprzedaż!

Szkolenie stacjonarne w Katowicach w dniach: 18-19.11.2022

tylko teraz zapłacisz 990 zł zamiast 1490 zł

Co zyskasz dzięki szkoleniu?

Zobaczysz co w „sofcie” zaprojektował producent i jak skorzystać z tych danych aby bezpiecznie wykonać Chiptuning.

Nauczysz się jak jednym urządzeniem zaprogramować 99% sterowników silnika

Dowiesz się, jak podnieść moc silnika, aby było to bezpieczne

Nauczysz się unikać podstawowych błędów

Otrzymasz uniwersalny kalkulator do Chiptuning, który możesz zastosować we wszystkich produkowanych jednostkach napędowych samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn rolniczych

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Dla osób, które chcą podnieść swoją wiedzę z zakresu tuningu

Dla mechaników

Dla właścicieli warsztatów samochodowych

Dla pasjonatów tuningu - kurs nie wymaga wcześniejszego przygotowania

Co mówi autor o samym szkoleniu? Obejrzyj i przekonaj się, czy szkolenie jest dla Ciebie.

Program szkolenia

Przed szkoleniem

Pamiętaj aby:

Dzień pierwszy (piątek)

16:00 - 17:30

Wprowadzenie do mechatroniki

17:30 - 18:00

Przerwa / praca w grupach

18:00 - 19:30

Pętle zasilania powietrzem i paliwem

19:30 - 20:00

Q&A dla chętnych na temat podstaw chiptuningu

Dzień drugi (sobota)

09:00 - 10:30

Chiptuning na bazie programu ECM TITANIUM ( silniki wysokoprężne )

10:30 - 11:00

Przerwa / praca w grupach

11:00 - 12:30

Wprowadzenie do mechatroniki

12:30 - 13:30

Przerwa obiadowa/ praca w grupach

13:30 - 15:00

Chiptuning na bazie programu ECM TITANIUM (silniki wysokoprężne )

15:00 - 15:30

Przerwa obiadowa/ praca w grupach

15:30 - 17:00

Chiptuning na bazie programu ECM TITANIUM ( silniki wysokoprężne)

17:00 - 18:00

Podsumowanie i rozdanie dyplomów

W cenie szkolenia otrzymujesz:

12 godzin konkretnego materiału, bez lania wody.

Rekomendacje darmowego oprogramowania na start. 

Możliwość konsultacji w trakcie kursu.

Przedsprzedaż!

Szkolenie stacjonarne w Katowicach w dniach: 18-19.11.2022

tylko teraz zapłacisz 990 zł zamiast 1490 zł

Certyfikat ukończenia kursu, który otrzymasz na zakończenie.

Lokalizacja szkolenia

Katowice, ul. Opolska 22

Sala konferencyjna A, usytuowana na jest na I pietrze budynku.

Poprzedni
Następny

Najczęściej zadawane pytania

To szkolenie stacjonarne jest dedykowane dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z chiptuningiem oraz dla osób, które posiadają już podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu chiptuningu. Jeżeli jesteś osoba początkującą zalecamy aby najpierw przerobić szkolenie online „Chiptuning od podstaw„, dostępne na naszej stronie

Na szkoleniu stacjonarnym pokażemy uniwersalny kalkulator bezpiecznego chiptuningu dla map odpowiedzialnych za przyrosty mocy i momentu obrotowego w silnikach spalinowych stosowanych w najstarszych i najnowszych jednostkach napędowych. Jest to naszym zdaniem najprostszy sposób edycji map na zasadzie procentowego przyrostu zadanych wartości. Przejście takiego szkolenia daje 100% efektów. Jest kilka technik chiptuningu lecz najprościej zacząć od bezpiecznego uniwersalnego klucza, któremu jest poświęcone to szkolenie a później rozwijać swoją wiedzę w oparciu o praktykę.

Szkolenie będziemy prowadzili w oparciu o program ECM Titanium. Jeżeli nie posiadasz tego programu możesz równolegle pracować na innym oprogramowaniu np. WinOls ( również w wersji demo, którego można pobrać na tej stronie  https://www.evc.de/en/download/down_winols.asp  należy kliknąć w WinOLS 5 demo version  ) . Nie będzie miało to większego znaczenia, gdyż będziemy edytować te same mapy, lecz w innym oprogramowaniu. Jedyną różnicą będzie nazewnictwo map w opisie damosów i szata graficzna.

Wiele szkoleń dostępnych na rynku jest oparte o przekazywanie wiedzy w zbyt szerokim zakresie. Powoduje to, iż po szkoleniu kursanci nie potrafią dobrze interpretować logiki i hierarchii map zapisanych w pamięci sterowników. My postanowiliśmy się skupić na uniwersalnym kalkulatorze przyrostu mocy, który gwarantuje bezpieczny chiptuning już od pierwszych kroków w prawie wszystkich sterownikach silników od najstarszych po produkowane w chwili obecnej.  W szkoleniu podkreślimy podstawowe błędy początkujących, które powodują znaczne zahamowanie rozwoju lub całkowitą rezygnację z chiptuningu.

Potrzebujesz więcej informacji? Zadzwoń do nas!

Prowadzacy

Szymon Blacharski

szymon_foto

Z zamiłowania do elektroniki samochodowej już na przełomie lat 90 tych ubiegłego wieku, gdy na rynku wtórnym zaczęły się pojawiać jednostki napędowe wyposażone w elektroniczne systemy sterowania pracą silnika, rozpoznawaliśmy jak to wszystko działa. Wywołanie błyskowych kodów błędów było wielką satysfakcją a możliwość pozyskiwania wiedzy na temat działania czujników i elementów wykonawczych było bardzo ograniczone. „ Głód wiedzy” jaki mi wtedy towarzyszył był głównym motorem napędowym do rozwoju, gdzie z każdym napotkanym wyzwaniem w warsztacie kompetencje stopniowo rosły a praca nad rozwiązaniem jakiegoś małego zagadnienia trwała niekiedy do 5 nad ranem. 

 

Pierwszy Chiptuning jaki wykonałem w swoim życiu był zrobiony w kultowym passacie 1.9 tdi chyba z 92 roku, gdyż był wyposażony w pompę wtryskową wyposażoną w rezystancyjny czujnik dawki paliwa. Ta właśnie pierwsza modyfikacja oprogramowania zajęła mi prawie miesiąc czasu gdyż po drodze trzeba było pokonać kilka kamieni milowych. Budowa programatora w zaprzyjaźnionym sklepie elektronicznym, zakup pamięci OTP oraz lutownicy na gorące powietrze, ściągnięcie z sieci oprogramowania do edycji i w końcu gotowców do porównania zmian, z których na pierwszy rzut oka nic nie wiedziałem. Nie potrafię opisać emocji jakie towarzyszyły mi przed pierwszą próbną jazdą, gdzie przyrosty momentu obrotowego były odczuwalne. Nie dysponowałem wtedy hamownią a jedynie pomiary jakie potwierdzały przyrosty osiągów to przyśpieszanie na czas od 0  do 100 km/h. 

Od tego momentu minęło prawie 30 lat a rynek motoryzacyjny drastycznie się zmienił pod kątem sterowania procesem spalania a tym bardziej dostępem urządzeń diagnostycznych i programatorów. 99% usług w dzisiejszych czasach wykonuje się za pomocą złącza EOBD a sterownik silnika wyciąga się w sporadycznych przypadkach. Ja natomiast dla początkujących Tunerów zalecam przed każdą modyfikacją wykonać backupu gdyż rozwiązuje on wiele problemów i w końcowym rozliczeniu oszczędza nam czas i pieniądze. 

Po ukończeniu szkoły policealnej w specjalizacji Mechatronika rozpocząłem współpracę z firmami logistycznymi i transportowymi, gdzie całkowicie zrezygnowałem z klientów indywidualnych. Pamiętam momenty w mojej karierze, gdzie w ciągu jednej doby robiłem porządek z EGT w 38-u busach marki Renault Traffic 1.6 biturbo, które się przegrzewają i wypalają uszczelki pod głowicą. 

Chiptuning zatem to nie tylko podnoszenie mocy i momentu ale optymalizacja oprogramowania pod wymagania klienta. 

Zapraszam Was na szkolenie stacjonarne gdzie w prosty i zrozumiały dla każdego sposób wyjaśnię jak bezpiecznie edytować oprogramowanie silnika, a co najważniejsze – jakich błędów unikać. 

Serię kursów online rozpoczęliśmy w 2018 roku natomiast szkolenia fizyczne będziemy opierać o zupełnie nowe podejście do edycji oprogramowania. Pokażemy wam co w „sofcie” zaprojektował producent i jak skorzystać z tych danych aby bezpiecznie wykonać Chiptuning. Otrzymasz uniwersalny kalkulator do Chiptuning, który możesz zastosować we wszystkich produkowanych jednostkach napędowych samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn rolniczych.  

Mogę zagwarantować, że nawet bez jakiejkolwiek wiedzy na temat chiptuningu będziesz w stanie wykonać samodzielnie modyfikacje po naszym szkoleniu stacjonarnym.

Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów, 

Szymon Blacharski