Akademia "od zera do TUNERA!"
6-cio miesięczny kurs chiptuningu online-na żywo ( dla początkujacych i zaawansowanych)
Nauka chiptuningu online z domu od zera do samodzielnego tunera w formie online w co drugą Niedzielę.
BRAK MIEJSC NA KWIECIEŃ 2024
ZBIERAMY ZAPISY NA AKADEMIĘ ZIMOWĄ, KTÓRA ROZPOCZNIE SIĘ W LISTOPADZIE 2024
Więcej szczegółów pod numerem 786 817 937 lub email: coach.chiptuning@gmail.com
Co zyskasz dzięki szkoleniu?
Zobaczysz co w „sofcie” zaprojektował producent i jak skorzystać z tych danych aby bezpiecznie wykonać Chiptuning.
Nauczysz się jak jednym urządzeniem zaprogramować 99% sterowników silnika
Dowiesz się, jak podnieść moc silnika, aby było to bezpieczne
Nauczysz się unikać podstawowych błędów
Otrzymasz uniwersalny kalkulator do Chiptuning, który możesz zastosować we wszystkich produkowanych jednostkach napędowych samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn rolniczych
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Dla osób, które chcą podnieść swoją wiedzę z zakresu tuningu
Dla mechaników
Dla właścicieli warsztatów samochodowych
Dla pasjonatów tuningu - kurs nie wymaga wcześniejszego przygotowania
1.
Miło nam poinformować, iż rozpoczynamy nabór na półroczną Akademię nauki chiptuningu” od zera do tunera”. Akademia jest dedykowana dla wszystkich osób, które chcą się nauczyć tego fachu od podstaw. W Akademii „ od zera do tunera” omawiane będą silniki wysokoprężne oraz benzynowe i będzie dotyczyła samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych oraz motocykli. Nauka będzie odbywała się w co drugą niedzielę w porannych godzinach i będzie odbywał się za pomocą platformy MS Teams. W przerwach pomiędzy wykładami będziemy zadawać pracę domową, która będzie weryfikowana podczas Niedzielnych spotkań online. Program edukacyjny jest podzielony na następujące moduły:
KOLEJNA EDYCJA AKADEMII STARTUJE W LISTOPADZIE 2024
Moduł 1
Podstawy mechatroniki
- Napięcie i natężenie prądu
- Przetworniki AC-DC
- Mikrokontrolery – logika działania
- Podzespoły elektroniczne sterowników silnika ( ECU ) – procesory, pamięci eeprom, flash, tranzystory mocy, diagnoza uszkodzonego sterownika, schematy naprawy
- Pętla zasilania powietrzem, omówienie najważniejszych właściwości fizycznych powietrza, omówienie najważniejszych elementów wykonawczych i czujników
- Pętla zasilania paliwem, omówienie najważniejszych właściwości fizycznych paliwa, omówienie najważniejszych elementów wykonawczych i czujników
- Magia fizyki – czyli wpływ prędkości obrotowej silnika na czas wtrysku oraz sprawność silnika
- „Funktionsrahmen” – czyli schemat blokowy działania ECU- strategia budowy driverów, damos-ów, strategie zarządzania mapami z grup Torque, Turbo, Injection, Rail, Spark Advance, AIR, INNE
- Linia CAN, LIN – sposoby komunikacji jedno i dwukierunkowej, komunikacja pomiędzy sterownikami
Moduł 2
Diagnozowanie silników spalinowych ( osobowe, dostawcze, ciężarowe, maszyny rolnicze )
- Diagnoza szeregowa - Kody usterek od podstaw – podział na priorytety ważności w celu ich usunięcia z tabeli błędów ( będzie dalej rozwinięte w module 8 ) . Logi dynamiczne – interpretacja. Logi statyczne – interpretacja logów. Wartości zadane i rzeczywiste. Budowa programu wirtualnej hamowni na podstawie zrobionych logów ( wartości zbliżony do pomiarów na hamowni )
- Diagnoza równoległa - Strategie w poszukiwaniu usterek za pomocą oscyloskopu. Porównanie przebiegów wzorcowych.
- Diagnoza krok po kroku - Gdy nie da się zlokalizować usterki za pomocą diagnozy szeregowej i równoległej
Moduł 3
Odczyt i zapis oprogramowania ze sterownika silnika
- Omówienie najtańszych a zarazem najlepszych programatorów na start
- Przewaga i zagrożenia podczas odczytu i zapisu oprogramowania oraz radzenie sobie w kryzysowych sytuacjach w trybach OBD – odczyt / zapis przez złącze diagnostyczne , Bench – odczyt / zapis przez piny sterownika ( bez otwierania pokrywy sterownika, Boot – odczyt / zapis przez wpięcie się w punkty komunikacyjne na płycie PCB sterownika silnika
Moduł 4
Chiptuning – stage 1 – silniki wysokoprężne oraz benzynowe ( przerobimy ponad 100 przykładów większości sterowników na rynku europejskim )
- Modyfikacja oprogramowania na maksymalne przyrosty mocy i momentu obrotowego metodą procentową i obliczeniową
- Samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, maszyny rolnicze, motocykle
- Sterowniki Bosch, Simens, Delphi, Magneti Marelli
- Sumy kontrolne – jak i kiedy należy je przeliczać
Moduł 5
Chiptuning – stage 2 / 3 - silniki wysokoprężne oraz benzynowe
- Modyfikacja oprogramowania w oparciu o kalkulacje przepływu masy powietrza i masy paliwa po mechanicznych modyfikacjach
- Budowanie map od zera na podstawie programu ECU Master lub innego w zależności od decyzji grupy.
Moduł 6
Ekotunning – strategia edycji oprogramowania silników w celu zmniejszenia spalania
- Dlaczego same usunięcie limiterów powoduje zwiększenie spalania
- Sposób zarządzania zadanym obciążeniem silnika w celu obniżenia spalania
Moduł 7
Chiptuning automatycznych skrzyń biegów
- Co się zmieniło po wprowadzeniu dynamicznych testów normy WLPT
- Maksymalne momenty przenoszone przez skrzynie automatyczne wraz z tabelami modeli skrzyń
- Modyfikacja oprogramowania w oparciu o życzenie klienta
- Metody edycji ciśnieniń na sprzęgłach, zmiana punktów przełaczania biegów, i wiele innych parametrów.
Moduł 8
Ekologia, problematyczne podzespoły silnika i radzenie sobie z ich diagnozą
- Diagnoza i programowe usunięcie podzespołów odpowiadających za ekologię, omówienie manualnych solucji w najpopularniejszych sterownikach ( do 2023 roku )
- DPF – Switche,
- DTC - Tabela błędów i ich zgłaszanie
- EGR – Strategie usuwania DTC, wpływ usunięcie EGR na DPF, temperaturę spalin
- Adblue – usunięcie programowe, zmniejszenie poboru, częste problemy z kopceniem, nagła blokada sterownika po przejechaniu określonej liczby kilometrów
- Sondy – dezaktywacja,
- Klapy wirowe – naprawiać, czy usuwać
- Hotstart
Moduł 9
Sportowe dodatki
- Pops&Bangs
- Launch control
- V-max
- Hardcut
Moduł 10
Pomiar osiągów – prosty i tani sposób na weryfikację edycji oprogramowania silników spalinowych
- Wyliczenia osiąganych wyników na podstawie logów
- Pomiar osiągów na hamowni
Moduł 11
Zakończenie Akademii
- Egzamin pisemny oraz ustny
- Licencja Chiptuning Academy Team
- Baza wiedzy, plików, Damos, wsparcie
Wymagania sprzętowe:
- Laptop +MS Excel
- Chęć do nauki 🙂
W cenie szkolenia otrzymujesz:
6 miesięcy nauki, konkretnego materiału, bez lania wody.
Dostęp do naszej bazy plików, damosów, manualnych solucji na start!
Możliwość konsultacji w trakcie zajęć online i praktykę face to face w Łodzi.
MOŻESZ KUPIĆ DOSTĘP TYLKO DO CZĘŚCI AKADEMII. PODZIAŁ PAKIETÓW ORAZ CENNIK PONIŻEJ:
Certyfikat ukończenia kursu, który otrzymasz na zakończenie.
Jak będą prowadzone zajęcia?
Zajęcie będą prowadzone online w co drugą niedzielę. W trakcie zajęć odbędą się dwa zjazdy w Łodzi ( weekend ) w celu zapoznania się grupy i ćwiczeń praktycznych. Uczestnictwo w zjazdach nie będzie obowiązkowe.
Najczęściej zadawane pytania
Akademia jest dedykowana dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z chiptuningiem oraz dla osób, które posiadają już podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu chiptuningu.
W sześć miesięcy nauczymy cię sztuki bezpiecznego chiptuningu według powyższego spisu treści. Będziesz swobodnie nie tylko zwiększał osiągi silników lecz również poradzisz sobie z każdym EGR-em, DPF-em czy AdBlue
Akademię będziemy prowadzili w oparciu o program ECM Titanium oraz WinOLS ( również w wersji demo, którego można pobrać na tej stronie https://www.evc.de/en/download/down_winols.asp należy kliknąć w WinOLS 5 demo version ) . Nie będzie miało to większego znaczenia, gdyż będziemy edytować te same mapy, lecz w innym oprogramowaniu. Jedyną różnicą będzie nazewnictwo map w opisie damosów i szata graficzna.
Jeżeli znajdziesz drugie takie szkolenie w Polsce wyczerpujące powyższą tematykę to otrzymasz od nas darmowy bilet na całą Akademię „od zera do tunera”
Potrzebujesz więcej informacji? Zadzwoń do nas!
A tak uczestnicy ocenili poprzednią edycje szkolenia:
Czy szkolenie było prowadzone w interesujący sposób?
Czy trener udzielał wyczerpujących odpowiedzi?
Czy poleciłbyś to szkolenie innym uczestnikom?
Uczestnicy o szkoleniach stacjonarnych:
Prowadzacy
Szymon Blacharski
Z zamiłowania do elektroniki samochodowej już na przełomie lat 90 tych ubiegłego wieku, gdy na rynku wtórnym zaczęły się pojawiać jednostki napędowe wyposażone w elektroniczne systemy sterowania pracą silnika, rozpoznawaliśmy jak to wszystko działa. Wywołanie błyskowych kodów błędów było wielką satysfakcją a możliwość pozyskiwania wiedzy na temat działania czujników i elementów wykonawczych było bardzo ograniczone. „ Głód wiedzy” jaki mi wtedy towarzyszył był głównym motorem napędowym do rozwoju, gdzie z każdym napotkanym wyzwaniem w warsztacie kompetencje stopniowo rosły a praca nad rozwiązaniem jakiegoś małego zagadnienia trwała niekiedy do 5 nad ranem.
Pierwszy Chiptuning jaki wykonałem w swoim życiu był zrobiony w kultowym passacie 1.9 tdi chyba z 92 roku, gdyż był wyposażony w pompę wtryskową wyposażoną w rezystancyjny czujnik dawki paliwa. Ta właśnie pierwsza modyfikacja oprogramowania zajęła mi prawie miesiąc czasu gdyż po drodze trzeba było pokonać kilka kamieni milowych. Budowa programatora w zaprzyjaźnionym sklepie elektronicznym, zakup pamięci OTP oraz lutownicy na gorące powietrze, ściągnięcie z sieci oprogramowania do edycji i w końcu gotowców do porównania zmian, z których na pierwszy rzut oka nic nie wiedziałem. Nie potrafię opisać emocji jakie towarzyszyły mi przed pierwszą próbną jazdą, gdzie przyrosty momentu obrotowego były odczuwalne. Nie dysponowałem wtedy hamownią a jedynie pomiary jakie potwierdzały przyrosty osiągów to przyśpieszanie na czas od 0 do 100 km/h.
Od tego momentu minęło prawie 30 lat a rynek motoryzacyjny drastycznie się zmienił pod kątem sterowania procesem spalania a tym bardziej dostępem urządzeń diagnostycznych i programatorów. 99% usług w dzisiejszych czasach wykonuje się za pomocą złącza EOBD a sterownik silnika wyciąga się w sporadycznych przypadkach. Ja natomiast dla początkujących Tunerów zalecam przed każdą modyfikacją wykonać backupu gdyż rozwiązuje on wiele problemów i w końcowym rozliczeniu oszczędza nam czas i pieniądze.
Po ukończeniu szkoły policealnej w specjalizacji Mechatronika rozpocząłem współpracę z firmami logistycznymi i transportowymi, gdzie całkowicie zrezygnowałem z klientów indywidualnych. Pamiętam momenty w mojej karierze, gdzie w ciągu jednej doby robiłem porządek z EGT w 38-u busach marki Renault Traffic 1.6 biturbo, które się przegrzewają i wypalają uszczelki pod głowicą.
Chiptuning zatem to nie tylko podnoszenie mocy i momentu ale optymalizacja oprogramowania pod wymagania klienta.
Zapraszam Was na szkolenie Akademię „od zera do tunera” gdzie w prosty i zrozumiały dla każdego sposób wyjaśnię jak bezpiecznie edytować oprogramowanie silnika, a co najważniejsze – jakich błędów unikać.
Serię kursów online rozpoczęliśmy w 2018 roku natomiast Akademię będziemy opierać o zupełnie nowe podejście do edycji oprogramowania. Pokażemy wam co w „sofcie” zaprojektował producent i jak skorzystać z tych danych aby bezpiecznie wykonać Chiptuning. Otrzymasz uniwersalny kalkulator do Chiptuning, który możesz zastosować we wszystkich produkowanych jednostkach napędowych samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn rolniczych.
Mogę zagwarantować, że nawet bez jakiejkolwiek wiedzy na temat chiptuningu będziesz w stanie wykonać samodzielnie modyfikacje po naszej Akademii.
Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów,
Szymon Blacharski