Chiptuning silników benzynowych

Masz silnik benzynowy i interesuje Cię chiptuning? Tutaj znajdziesz niezbędne materiały jak bezpiecznie przeprowadzić chiuptuning w benzynie.

Szkolenie obejmuje:

950 zł

Czas: 6 godz. 07 min

Poziom trudności: podstawowy

Zaufało nam: ponad 200 kursantów

Liczba filmów wideo: 34

Promocja kierowana jest tylko do nowych klientów Twisto.pl. Partnerami Twisto są m.in. ING, PayU oraz Mastercard.

Czego się nauczysz?

Jak działa silnik benzynowy i w jaki sposób jest generowana moc i moment obrotowy silnika

.

Dlaczego w silnikach benzynowych nie stosuje się dużych turbosprężarek?

Jakie maksymalne przyrosty mocy są bezpieczne?

Podstawowe błędy początkującego tunera - jak ich uniknąć?

Wymagania

Kurs nie wymaga wcześniejszego przygotowania. 

Darmowe lekcje

Zastanawiasz się czy to szkolenie jest dla Ciebie?  NIe kupuj konta w worku! Zobacz darmowe fragmenty przed zakupem.

Trailer

Na czym polega chiptuning silników benzynowych cz. I

Pętla zasilania powietrzem

Rail Pressure Rail Pressure Limiter

Opis kursu

Zapraszamy serdecznie do kursu, w którym opisujemy proces napełniania cylindra ładunkiem, sposobem wyzwolenia energii i całą drogą przeniesienia jej na koła samochodu. Oczywiście to wszystko krok po kroku.

  

W module: „Zasada działania silników benzynowych” przedstawiamy zarys działania silników iskrowych. Kolejne dwa czyli w: „Pętla zasilania powietrzem” oraz „Pętla zasilania paliwem” poświęcone są podstawowym właściwością fizycznych powietrza przetłaczanego przez układ dolotowy, cylinder i układ wydechowy oraz pętli zasilania paliwem.

Chiptuning to nie tylko sztuka edycji map sterowników silnika ale również umiejętność programowania. W części: „Metody odczytu i zapisu pamięci sterowników„, dowiesz się w jaki sposób można bezpiecznie dokonywać odczytu i zapisu pamięci sterowników.

Czy zwiększając moc i moment obrotowy nie urwie nam się jakiś element układu napędowego ? Spokojnie, w module: „Bezpieczeństwo układów przeniesienia napędu„, dowiesz się jak przeliczana jest moc i moment obrotowy generowany w silniku i przekazywany na koła samochodu.

Co to za siła, która podczas gwałtownego przyśpieszenia wciska nas w fotel? Dlaczego silniki o takiej samej mocy a różniej pojemności lepiej lub gorzej przyśpieszają? Tego właśnie dowiesz się w module „Co ważniejsze moc czy moment obrotowy?„.

Moduł: „Praca z WinOls na bazie sterowników MED 17” to serce tego kursu czyli wyszukiwania i edycji map odpowiedzialnych za generowanie momentu obrotowego i mocy silnika. Jeżeli jednak nie opanowałeś wiedzy zdobytej w poprzednich modułach zrób to teraz, gdyż ta wiedza jest niezbędna do dalszej pracy nad mapami.

Modyfikacja oprogramowania w silniku 2.0 L„. Moduł ten jest podsumowaniem zdobytej wiedzy z edycji oprogramowania bazując na programie ECM Titanium. Pokazujemy jak w prosty i intuicyjny sposób usunąć limitery bądź inne oprzyrządowanie silnika. 

Sposoby pomiaru momentu obrotowego i obliczania mocy„. W tym module omawiamy w jaki sposób mierzyć realne wyniki przyrostu mocy i momentu obrotowego silnika oraz jakie rodzaje hamowni są dostępne na rynku.

Aby dobrze wystroić silnik po modyfikacji oprogramowania można to zrobić na kilka sposobów. W module: „Strojenie silnika po modyfikacji pętli powietrza i paliwa” nauczymy Cię tych najprostszych i najbardziej skutecznych.

Mam nadzieję, że kurs spełni Twoje oczekiwanie.

WAŻNE!

Zależało nam aby kurs był kompleksowy i zawierał wszystkie niezbędne informację. Moduły:

  • Metody odczytu i zapisu pamięci sterowników
  • Bezpieczeństwo układów przeniesienia napędu
  • Co ważniejsze moc czy moment obrotowy?
  • Sposoby pomiaru momentu obrotowego i obliczania mocy
  • Strojenie silnika po modyfikacji pętli powietrza i paliwa 

są wspólne zarówno dla silników benzynowych jak i deasla. Jeżeli wcześniej wykupiłeś już kurs „Chiptuning od podstaw” a jesteś zainteresowany szkoleniem: „Chiptuning silników benzynowych”, napisz do nas a udostępnimy Ci szkolenie w specjalnej cenie.

Spis treści

Czas trwania: 11:18:33

Rozwiń wszystkie tematy

  1. Na czym polega chiptuning silników benzynowych cz. I            
  2. Na czym polega chiptuning silników benzynowych cz. II          
  1. Zasada działania silników benzynowych cz. I                 11:07
  2. Zasada działania silników benzynowych cz. II                09:52
  1. Pętla zasilania powietrzem cz. I
  1. Pętla zasilania paliwem
  2. Pętla zasilania paliwem
  3. Pętla zasilania paliwem
  4. Pętla zasilania paliwem
  1. Metody odczytu i zapisu pamięci sterowników
  2. Metody odczytu i zapisu pamięci sterowników

Bezpieczeństwo układów przeniesienia napędu

Co ważniejsze moc czy moment obrotowy?

  1. Wprowadzenie Praca z WinOls cz. I
  2. Wprowadzenie Praca z WinOls cz. I
  3. Wprowadzenie Praca z WinOls cz. I
  4. Maksymalny wydatek układów wtryskowych cz. I
  5. Maksymalny wydatek układów wtryskowych cz. I
  6. Driver Wish Map cz. I
  7. Driver Wish Map cz. I
  8. Driver Wish Map cz. I
  9. Skład AFR cz. I
  10. Skład AFR cz. I
  11. Smoke map EDC 15
  12. Smoke map EDC 15
  13. Smoke map EDC 15
  14. Smoke map EDC 15
  15. Smoke map EDC 15
  16. Winols DPF EDS MAP
  17. WINOLS SOI&DURATION MAP EDC 17 CZ. I
  18. WINOLS SOI&DURATION MAP EDC 17 CZ. I
  19. WINOLS SOI&DURATION MAP EDC 17 CZ. I
  20. WINOLS SOI&DURATION MAP EDC 17 CZ. I
  21. BOOST LIMITING MAP SVBL EDC 15
  22. BOOST LIMITING MAP SVBL EDC 15
  23. BOOST LIMITING MAP SVBL EDC 15
  24. TORQUE MAP
  25. WINOLS EGT MAP
  1. Modyfikacja oprogramowania w silniku 2.0 L cz. I
  2. Modyfikacja oprogramowania w silniku 2.0 L cz. II
  3. Modyfikacja oprogramowania w silniku 2.0 L cz. III
  4. Modyfikacja oprogramowania w silniku 2.0 L cz. IV
  5. EDC 17

Sposoby pomiaru momentu obrotowego i obliczania mocy

  1. Strojenie silnika po modyfikacji pętli powietrza i paliwa
  2. Strojenie silnika po modyfikacji pętli powietrza i paliwa
  3. Strojenie silnika po modyfikacji pętli powietrza i paliwa

Najczęściej zadawane pytania

Szkolenie podstawowe tłumaczy najważniejsze elementy i pojęcia związane z chiptuningiem. Nie musisz mieć przygotowania technicznego. Właśnie po to jest to szkolenie, aby zrobić pierwszy krok. Wystarczy, ze interesujesz się tą tematyką i chc dowiedzieć się więcej.

Na początku nie potrzebujesz żadnej płatnej wersji programów. W trakcie nauki będziemy korzystać z darmowych programów. Wszystkie linki i adresy zostaną podane w trakcie trwania kursu.

Oczywiście – Po tym kursie będziesz miał podstawy samodzielnego tunera. Pamiętaj jednak że cześć wiedzy pojawia się wraz z doświadczeniem.

Na tym kursie nie będziemy szczegółowo omawiać budowy sterowników oraz procesów logicznych jakie zachodzą w trakcie ich działania. Dowiesz się jednak w jaki sposób działają zamknięte pętle regulacyjne co jest podstawą do dalszego rozwoju w wybranym zakresie elektroniki.

Tak. Pokazujemy krok po kroku co należy mieć a następnie co zrobić aby bezpiecznie zwiększyć moc w silniku Twojego samochodu.

Szkolenie jest dostępne przez cały czas jak masz założone konto.

W trakcie kursu będziesz budował swoją bazę z podziałem na marki samochodów i producentów sterowników. Będziemy również sami tworzyli damosy do najbardziej popularnych sterowników pokrywających 90% polskiego rynku.

Tak – to od Ciebie będzie zależało kiedy ukończysz kurs. My będziemy dostarczać materiał na bieżąco a ty będziesz mógł się uczyć w dogodnym dla ciebie terminie.

O autorze

Chiptuning Academy Team

Chiptuning Academy Team składa się z kilku osób z różnych zagadnień motoryzacji takich jak: mechatronika, systemy wtryskowe paliwa, oraz rajdowcy, którzy nieustanie próbują wszystkich chwytów aby wykrzesać z jednostek napędowych maksymalne osiągi. Nasz Team działając razem łączy wiedzę, której nie byłbyś w stanie zdobyć samodzielnie bazując tylko na szkoleniach z poszczególnych branż motoryzacji.