DWUDNIOWE SZKOLENIE STACJONARNE
W zakresie diagnozowania i programowania układów oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych jak Adblue, EGR, DPF w celu przywrócenia ich funkcjonowania
Będziemy edytowali oprogramowanie w ECU i DCU w oparciu o manualne solucje, które otrzymacie Państwo w trakcie szkolenia dla większości sterowników samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i maszyn rolniczych.
Klauzula informacyjna: Nasze szkolenia z zakresu diagnozowania i programowania układów SCR, DPF i EGR są oferowane w celu pogłębienia wiedzy technicznej oraz umiejętności naprawczych tych zaawansowanych systemów redukcji emisji. Podkreślamy, że celem szkolenia jest wyłącznie nauka prawidłowego diagnozowania i naprawy zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Usuwanie lub modyfikacja tych systemów jest niezgodna z prawem, może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych oraz negatywnie wpływać na środowisko. Uczestnicząc w naszym szkoleniu, zobowiązujesz się do stosowania zdobytej wiedzy w sposób etyczny i zgodny z obowiązującymi przepisami o ochronie środowiska.
1.
ZAKRES SZKOLENIA
Dzień 1 - Piątek 21.02.2025
Ekologia, problematyczne podzespoły silnika i radzenie sobie z ich diagnozą część 1
- Diagnoza i programowanie podzespołów odpowiadających za ekologię, omówienie manualnych solucji w najpopularniejszych sterownikach
- DPF – Switche,
- DTC - Tabela błędów i ich zgłaszanie - problemy z diagnostyką w zmodyfikowanym oprogramowaniu przez inne warsztaty
- EGR – Strategie działania DTC, wpływ uszkodzonego EGR na DPF, temperaturę spalin
- Adblue – Częste problemy z kopceniem, nagła blokada sterownika po przejechaniu określonej liczby kilometrów
- Edycja oprogramowania w samochodach osobowych - EDC17C49, EDC17C64
Dzień 2 - Sobota 22.02.2025
Ekologia, problematyczne podzespoły silnika i radzenie sobie z ich diagnozą część 2
- Edycja oprogramowania w samochodach osobowych - EDC17C69, EDC17C74, EDC17C84, MD1CS001, MD1CS006, MD1CS016
- Edycja oprogramowania w pojazdach ciężarowych i rolniczych - EDC7, EDC7U31, EDC17CV41, EDC17CV42, ETC3, EMS2.2,
Wymagania sprzętowe:
- Laptop +MS Excel
- Chęć do nauki 🙂
W cenie szkolenia otrzymujesz:
Dostęp do manualnych solucji omawianych sterowników
Możliwość konsultacji w trakcie zajęć face to face w Łodzi.
Bilet na dwudniowe szkolenie z zakresu programowania układów SCR, EGR, ADBLUE w celach diagnostycznych i naprawczych
2990 zł
Klauzula informacyjna: Nasze szkolenia z zakresu diagnozowania i programowania układów SCR, DPF i EGR są oferowane w celu pogłębienia wiedzy technicznej oraz umiejętności naprawczych tych zaawansowanych systemów redukcji emisji. Podkreślamy, że celem szkolenia jest wyłącznie nauka prawidłowego diagnozowania i naprawy zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Usuwanie lub modyfikacja tych systemów jest niezgodna z prawem, może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych oraz negatywnie wpływać na środowisko. Uczestnicząc w naszym szkoleniu, zobowiązujesz się do stosowania zdobytej wiedzy w sposób etyczny i zgodny z obowiązującymi przepisami o ochronie środowiska.
Jak będą prowadzone zajęcia?
Zajęcie będą prowadzone stacjonarnie w piątek 21.02.2025 od godziny 9:00 do 18:00, Sobota 22.02.2025 od 8:00 do 16:00
Potrzebujesz więcej informacji? Zadzwoń do nas!
A tak uczestnicy ocenili poprzednią edycje szkolenia:
Czy szkolenie było prowadzone w interesujący sposób?
Czy trener udzielał wyczerpujących odpowiedzi?
Czy poleciłbyś to szkolenie innym uczestnikom?
Uczestnicy o szkoleniach stacjonarnych:
Prowadzacy
Szymon Blacharski
Z zamiłowania do elektroniki samochodowej już na przełomie lat 90 tych ubiegłego wieku, gdy na rynku wtórnym zaczęły się pojawiać jednostki napędowe wyposażone w elektroniczne systemy sterowania pracą silnika, rozpoznawaliśmy jak to wszystko działa. Wywołanie błyskowych kodów błędów było wielką satysfakcją a możliwość pozyskiwania wiedzy na temat działania czujników i elementów wykonawczych było bardzo ograniczone. „ Głód wiedzy” jaki mi wtedy towarzyszył był głównym motorem napędowym do rozwoju, gdzie z każdym napotkanym wyzwaniem w warsztacie kompetencje stopniowo rosły a praca nad rozwiązaniem jakiegoś małego zagadnienia trwała niekiedy do 5 nad ranem.
Pierwszy Chiptuning jaki wykonałem w swoim życiu był zrobiony w kultowym passacie 1.9 tdi chyba z 92 roku, gdyż był wyposażony w pompę wtryskową wyposażoną w rezystancyjny czujnik dawki paliwa. Ta właśnie pierwsza modyfikacja oprogramowania zajęła mi prawie miesiąc czasu gdyż po drodze trzeba było pokonać kilka kamieni milowych. Budowa programatora w zaprzyjaźnionym sklepie elektronicznym, zakup pamięci OTP oraz lutownicy na gorące powietrze, ściągnięcie z sieci oprogramowania do edycji i w końcu gotowców do porównania zmian, z których na pierwszy rzut oka nic nie wiedziałem. Nie potrafię opisać emocji jakie towarzyszyły mi przed pierwszą próbną jazdą, gdzie przyrosty momentu obrotowego były odczuwalne. Nie dysponowałem wtedy hamownią a jedynie pomiary jakie potwierdzały przyrosty osiągów to przyśpieszanie na czas od 0 do 100 km/h.
Od tego momentu minęło prawie 30 lat a rynek motoryzacyjny drastycznie się zmienił pod kątem sterowania procesem spalania a tym bardziej dostępem urządzeń diagnostycznych i programatorów. 99% usług w dzisiejszych czasach wykonuje się za pomocą złącza EOBD a sterownik silnika wyciąga się w sporadycznych przypadkach. Ja natomiast dla początkujących Tunerów zalecam przed każdą modyfikacją wykonać backupu gdyż rozwiązuje on wiele problemów i w końcowym rozliczeniu oszczędza nam czas i pieniądze.
Po ukończeniu szkoły policealnej w specjalizacji Mechatronika rozpocząłem współpracę z firmami logistycznymi i transportowymi, gdzie całkowicie zrezygnowałem z klientów indywidualnych. Pamiętam momenty w mojej karierze, gdzie w ciągu jednej doby robiłem porządek z EGT w 38-u busach marki Renault Traffic 1.6 biturbo, które się przegrzewają i wypalają uszczelki pod głowicą.
Chiptuning zatem to nie tylko podnoszenie mocy i momentu ale optymalizacja oprogramowania pod wymagania klienta.
Zapraszam Was na szkolenie Akademię „od zera do tunera” gdzie w prosty i zrozumiały dla każdego sposób wyjaśnię jak bezpiecznie edytować oprogramowanie silnika, a co najważniejsze – jakich błędów unikać.
Serię kursów online rozpoczęliśmy w 2018 roku natomiast Akademię będziemy opierać o zupełnie nowe podejście do edycji oprogramowania. Pokażemy wam co w „sofcie” zaprojektował producent i jak skorzystać z tych danych aby bezpiecznie wykonać Chiptuning. Otrzymasz uniwersalny kalkulator do Chiptuning, który możesz zastosować we wszystkich produkowanych jednostkach napędowych samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn rolniczych.
Mogę zagwarantować, że nawet bez jakiejkolwiek wiedzy na temat chiptuningu będziesz w stanie wykonać samodzielnie modyfikacje po naszej Akademii.
Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów,
Szymon Blacharski